Co jest najciekawsze w uprawie borówki?

Uprawa borówki to zmagania z trzema żywiołami i praca na trzy etaty. Przymrozki, wiatr, dbałość o owady zapylające, walka z gradem, upałami. Niewielu konsumentów zdaje sobie sprawę, że plantacji jagodowych w Polsce nie prowadzi się bez nawadniania. Ale podobno najciekawsze w uprawie borówki jest odpowiednie zapylenie. Na plantacjach są pszczoły, trzmiele, nawet żuki potrafią zapylać kwiaty. Kiedy pierwsze kwiaty kwitną i są lepiej zapylone, mamy większy plon, ale nie dzięki większej liczbie owoców, tylko dzięki większym owocom. Umiejętność współpracy z naturą jest tym, o czym powinniśmy opowiadać. 
Producenci powinni pokazywać produkcję

Sam doskonałej jakości owoc w sklepie to za mało. Konsumenci chcą wiedzieć jak rośnie i kim są ludzie, którzy go produkują. Pozornie bowiem przedmiotem wymiany na rynku są „kilogramy”, tak naprawdę sprzedajmy i kupujemy „obietnice”. Nasze zobowiązanie dostarczenia korzyści, wielowymiarowej jakości i walorów. Producenci muszą zdawać sobie z tego sprawę. Komunikatem, jaki wysyłają konsumentom, jest wszystko, w tym brak komunikacji. Wielka tu rola prasy branżowej, która nie ogranicza się do zaleceń agrotechnicznych dotyczących uprawy, zbioru czy jakości pozbiorczej. Prasa branżowa w branży jagodowej odegrała i odgrywa ważną rolę w budowaniu świadomości polskich plantatorów.
Co jest najtrudniejsze w uprawie borówki?

Borówka ma wiele przewag, ale jej uprawa jest bardzo wymagająca. Polacy odkrywają borówkę, ale nie wiedzą, że od założenia plantacji do pierwszego zbioru mija 5-6 lat. Nie kojarzą rolnika-plantatora borówki, co to jest za człowiek, jak produkuje. Jak szybko kolejne pokolenie polskich plantatorów nauczyło się korzystać z doświadczenia pionierów i wiedzy ekspertów. Przed nami czas, w którym chcemy opowiedzieć konsumentom o tym jak produkujemy i że na świecie panuje moda na polską borówkę.
Borówka jest polska

Polska czy amerykańska? - to chyba najczęstsze pytanie wśród konsumentów. Polscy plantatorzy nie zadają sobie tego pytania. W ramach kampanii „Lato z borówkami” chcą pokazać całoroczną pracę na plantacjach i siebie jako promotorów zdrowego stylu życia. To wszystko w zgodzie z trendami i wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa żywności, tzw. traceability – pełnej identyfikowalności produktu od pola do półki. Jeśli o tym opowiadamy, polskość staje się oczywista.  
Produkcja borówki jest bardzo naturalna

Produkcja borówki jest nastawiona na współpracę z naturą, dlatego są to owoce bardzo zdrowe i smaczne. Partnerstwo z przyrodą to coś, o czym plantatorzy powinni mówić. Ten aspekt jest bardzo wartościowy dla konsumentów. Opowiedzmy o borówkach, jak 4-letniemu dziecku – tymi słowami zapraszamy do tego, by pokazywać piękne plantacje, pasję i wiedzę polskich plantatorów.
„Lato z borówkami” – informacje o kampanii

Celem działań jest promocja spożycia borówki i jej walorów. Od 3 lat plantatorzy promują 1 LIPCA, Dzień Polskiej Borówki. To data rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon.
Produkcja borówki jest bardzo wymagająca

Borówka ma dobrą prasę. Z dietetycznego punktu widzenia nie ma słabych punktów. W mediach jest wiele informacji o jej walorach i stałej obecności w rankingach najzdrowszych owoców. Popularność i ilość sukcesów, w tym eksportowych, sprawia, że również jej produkcja postrzegana jest jako bezproblemowa. W czasie przygotowań do sezonu plantatorzy zwracają uwagę na to, że produkcja borówki jest bardzo wymagająca.
Co jest najciekawsze w uprawie borówki?

Uprawa borówki to zmagania z trzema żywiołami i praca na trzy etaty. Przymrozki, wiatr, dbałość o owady zapylające, walka z gradem, upałami. Niewielu konsumentów zdaje sobie sprawę, że plantacji jagodowych w Polsce nie prowadzi się bez nawadniania. Ale podobno najciekawsze w uprawie borówki jest odpowiednie zapylenie. Na plantacjach są pszczoły, trzmiele, nawet żuki potrafią zapylać kwiaty. Kiedy pierwsze kwiaty kwitną i są lepiej zapylone, mamy większy plon, ale nie dzięki większej liczbie owoców, tylko dzięki większym owocom. Umiejętność współpracy z naturą jest tym, o czym powinniśmy opowiadać. 
Producenci powinni pokazywać produkcję

Sam doskonałej jakości owoc w sklepie to za mało. Konsumenci chcą wiedzieć jak rośnie i kim są ludzie, którzy go produkują. Pozornie bowiem przedmiotem wymiany na rynku są „kilogramy”, tak naprawdę sprzedajmy i kupujemy „obietnice”. Nasze zobowiązanie dostarczenia korzyści, wielowymiarowej jakości i walorów. Producenci muszą zdawać sobie z tego sprawę. Komunikatem, jaki wysyłają konsumentom, jest wszystko, w tym brak komunikacji. Wielka tu rola prasy branżowej, która nie ogranicza się do zaleceń agrotechnicznych dotyczących uprawy, zbioru czy jakości pozbiorczej. Prasa branżowa w branży jagodowej odegrała i odgrywa ważną rolę w budowaniu świadomości polskich plantatorów.
Co jest najtrudniejsze w uprawie borówki?

Borówka ma wiele przewag, ale jej uprawa jest bardzo wymagająca. Polacy odkrywają borówkę, ale nie wiedzą, że od założenia plantacji do pierwszego zbioru mija 5-6 lat. Nie kojarzą rolnika-plantatora borówki, co to jest za człowiek, jak produkuje. Jak szybko kolejne pokolenie polskich plantatorów nauczyło się korzystać z doświadczenia pionierów i wiedzy ekspertów. Przed nami czas, w którym chcemy opowiedzieć konsumentom o tym jak produkujemy i że na świecie panuje moda na polską borówkę.
Borówka jest polska

Polska czy amerykańska? - to chyba najczęstsze pytanie wśród konsumentów. Polscy plantatorzy nie zadają sobie tego pytania. W ramach kampanii „Lato z borówkami” chcą pokazać całoroczną pracę na plantacjach i siebie jako promotorów zdrowego stylu życia. To wszystko w zgodzie z trendami i wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa żywności, tzw. traceability – pełnej identyfikowalności produktu od pola do półki. Jeśli o tym opowiadamy, polskość staje się oczywista.  
Produkcja borówki jest bardzo naturalna

Produkcja borówki jest nastawiona na współpracę z naturą, dlatego są to owoce bardzo zdrowe i smaczne. Partnerstwo z przyrodą to coś, o czym plantatorzy powinni mówić. Ten aspekt jest bardzo wartościowy dla konsumentów. Opowiedzmy o borówkach, jak 4-letniemu dziecku – tymi słowami zapraszamy do tego, by pokazywać piękne plantacje, pasję i wiedzę polskich plantatorów.
„Lato z borówkami” – informacje o kampanii

Celem działań jest promocja spożycia borówki i jej walorów. Od 3 lat plantatorzy promują 1 LIPCA, Dzień Polskiej Borówki. To data rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon.
1
2
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.