Sukces kampanii „Lato z borówkami”

Sukces kampanii „Lato z borówkami”

Celem kampanii jest promocja spożycia borówki i jej walorów. W 2018 roku po raz pierwszy działania były prowadzone przez cały sezon. Informacje o walorach borówki dotarły do 10 mln konsumentów. Popularyzowano jej właściwości antyoksydacyjne i określenie „owoc do zadań specjalnych”. Ukazało się ponad 170 tekstów na temat produkcji i zalet tych owoców. Borówka była obecna w wielu kanałach komunikacji, od telewizji śniadaniowej, najpopularniejszych stacji radiowych, poprzez opiniotwórczą prasą, magazyny kulinarne, po niezwykle popularne konkursy w mediach społecznościowych. Wybory najmłodszego plantatora, który otworzył sezon, obserwowało 100 tys. osób. W głosowaniu na najlepsze lody borówkowe oddano ponad 83 tys. głosów. Według powszechnej opinii promocja borówki jest dużym sukcesem całego środowiska. Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, a jej branżowym koordynatorem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

W pierwszym etapie kampanii producenci sami popularyzowali ideę promocji owoców przez samych plantatorów, przedstawili argumenty przemawiające za zaangażowaniem w taką promocję, fakt, że chcąc rozwijać produkcję musimy edukować konsumentów. Popularne w mediach społecznościowych były testimoniale: Opowiedzmy o naszych plantacjach. Opowiedzmy o tym, jak wygląda produkcja. Od pola do półki. Wszyscy powinniśmy współpracować. Razem możemy więcej. Dyskusje budowały wizerunek plantatorów i klimat branży, z której Polacy mogą być dumni.
- Celem jest zawsze wzrost spożycia, ale dla nas ważna jest też promocja racjonalności w decyzjach produkcyjnych i marketingowych. Rozwój rynku nie bierze się znikąd, „nic samo nie rośnie”. Promowaliśmy współpracę, wymianę doświadczeń, współodpowiedzialność producentów za branżę i stan świadomość konsumentów. Konieczność zaangażowania się w prezentację całorocznej pracy, ryzyka pogodowego, na końcu w promocję plonów. Takie podejście pokazało plantatorów jako ludzi zaangażowanych i promujących zdrowy styl życia - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Lato z borówkami 2018 (10).jpgLato z borówkami 2018 (4).jpgLato z borówkami 2018 (4).jpgLato z borówkami 2018 (14).jpgLato z borówkami 2018 (6).jpgLATO z BORÓWKAMI 2018 (4).jpgLato z borówkami 2018 (1).jpgLato z borówkami 2018 (22).jpgLato z borówkami 2018 (21).jpg639A6201_male.jpgLato z borówkami 2018 (11).jpgDzień Polskej Borówki 2018 (16).jpgLato z borówkami 2018 (23).jpgLato z borówkami 2018 (28).jpgLato z borówkami 2018 (24).jpg
- Możemy patrzeć w przyszłość z optymizmem. Na polskim rynku nadal jest do zagospodarowania ogromny potencjał konsumentów. Świadomość klientów wzrasta. Coraz więcej ludzi robiąc zakupy wybiera owoce zdrowe lub poszukuje tych, które pochodzą z upraw ekologicznych czy od plantatorów, których znają osobiście. Dzieje się tak dzięki mozolnej pracy plantatorów, ale też dzięki systematycznym działaniom branżowym, zarówno marketingowym jak i edukacyjnym. Tegoroczne aktywności np. w mediach społecznościowych miały bardzo dobry oddźwięk. Wzbudzały duże zainteresowanie i na pewno pomogły plantatorom zbudować dobre relacje z odbiorcami borówek. Także pozyskać nowych klientów. Niezapomniany był wybór najmłodszego z plantatorów i poszukiwanie najlepszych lodów borówkowych. To dobry trend - oby jak najwięcej tego typu akcji w przyszłości – mówi Dariusz Kolanus, właściciel plantacji Borówkarnia w Łasku.

Promocja owocu przez plantatora

Pokazywanie plantatorów i plantacji to znak rozpoznawczy promocji borówki. Celem jest budowa wizerunku polskich plantacji jako miejsc, w których powstaje produkt najwyższej jakości, ceniony na świecie. Komunikacja całorocznej pracy, standardów produkcji i sukcesu eksportowego. Wzmocnienie percepcji ekstensywności i współpracy z naturą. Mówili o tym sami plantatorzy: Produkcja jest bardzo naturalna. Pszczoły mieszkają na plantacji. Cięcie krzewów - trudne, ale niezbędne. Pełnia owocowania po 5-6 latach. Produkcja borówki jest bardzo wymagająca. Cudze chwalicie, borówki nie znacie. Borówka jest polska.
Borówka promowana jest jako coś na co się czeka, jak na początek lata czy początek wakacji. To wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Wyjątkowo zdrowa i polska. Polskość jest wyzwaniem dla producentów borówki wysokiej, do której przylgnęła u nas nazwa innego kraju. Polskość skutecznie budowały relacje z każdej kolejnej plantacji - w Nidku koło Wadowic, w Powielinie koło Serocka, Romanowie, Sompolnie, w Grzymalinie koło Legnicy, Pustkowej Górze, Ozorkowie.
Przygotowania do sezonu były domeną plantatorów. Spektakularnym sukcesem stały się wybory najmłodszego w branży, który tradycyjne potem dokonał uroczystej inauguracji sezonu. Historię na naszych oczach tworzyli: Hania Talaga, córka Ani i Michała Talagów z plantacji w Grzybowie w gminie Magnuszew na Mazowszu. Maciej Chromiński, syn Eweliny i Adriana Chromińskich z miejscowości Karcze, gmina Zbuczyn, powiat Siedlecki. Leon Górniak, syn Katarzyny i Grzegorza Górniaków z Podlindowa, gmina Mszczonów na Mazowszu oraz 7-miesięczna Basia Milewska, córka Darii i Piotra Milewskich z Falbóg Wielkich w powiecie płońskim. 100 tys. ludzi w czerwcu obserwowało dwuetapowe wybory. Reprezentowanie branży dało uczestnikom satysfakcję i popularność. Branża pokazała pasjonatów, którzy stoją za polską borówką. Sympatyczną rywalizację wygrał Maciek Chromiński, który degustacją pierwszych owoców symbolicznie otworzył sezon.
639A0336_male.jpgMACIEJ CHROMIŃSKI na Dzień Polskiej Borówki 2018 Grafika Fb.jpgLEON GÓRNIAK na Dzień Polskiej Borówki 2018 Grafika Fb.jpgHANIA TALAGA na Dzień Polskiej Borówki 2018 Grafika Fb.jpgBASIA MILEWSKA na Dzień Polskiej Borówki 2018 Grafika Fb.jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (10).jpg639A0351_male.jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (11).jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (9).jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (5).jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (6).jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (7).jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (8).jpgDzień Polskiej Borówki 2018 (2).jpg639A0153_male.jpg
Oficjalnie rozpoczynamy sezon - Lato z borówkami 2018

Oficjalnie rozpoczynamy sezon - Lato z borówkami 2018

1 LIPCA obchodzony jest Dzień Polskiej Borówki. To święto owocu, symboliczny początek zbiorów w Polsce i okazja, by promować wyjątkowe walory owocu, który jest naszym hitem eksportowym. Spożycie borówki rośnie na całym świecie. Jest to niezwykle cenny owoc nie tylko ze względu na walory smakowe, ale z powodu jego właściwości prozdrowotnych.

Czytaj więcej

- Sezon 2018 to piękny czas. Ciągła promocja borówki jako polskiego dobra sprawdziła jest w 100%. Dla nas wybory najmłodszego plantatora, w którym nasz syn Leon zajął drugie miejsce, były czymś niezapomnianym. Cieszę się, że możemy dzielić się z innymi dobrem jakie produkujemy, ale też refleksjami nad jednak bardzo ciężką całoroczną pracą na plantacji - mówi Katarzyna Górniak z Podlindowa.

1 lipca - Dzień Polskiej Borówki

Na modnym warszawskim Targu Śniadaniowym odbyły się prezentacje walorów borówki, degustacje świeżych owoców i borówkowych przetworów. Plantatorzy od 3 lat budują w ten sposób znajomość daty rozpoczęcia zbiorów w Polsce. Wypromowali 1 LIPCA – Dzień Polskiej Borówki. Swoją konsekwencją przekonali media i handel. Praktycznym celem promocji jest budowa popytu latem. Sam tytuł kampanii - „Lato z borówkami” - pomaga realizować ten cel.
Święto owocu przybrało w tym roku swoją docelowa formę – wielkiego zaproszenia do sklepów. Plantatorzy zaprosili na degustacje w rekordową liczbę 630 miejsc w całej Polsce.
Sukcesem było pozyskanie sieci i zaproszenie konsumentów do sklepów w dniu 1 LIPCA. Pomogła pogoda, ale duże znaczenie miało partnerstwo sieci Lidl. Ten najlepszy marketer wśród detalistów zaprosił na borówki i pokazał, że można używać w komunikacji określenia „polska borówka”. Historia borówki będzie się dzielić na okres przed i po „zaproszeniu na polską borówkę” przez Lidla. Kwestią najbliższych 2-3 lat jest ukształtowanie zupełne nowych schematów zakupowych. Borówka jako „owoc przyszłości” i symbol zdrowego trybu życia jest do tego zadania dobrze przygotowana.      
Honorowym partnerem kampanii „Lato z borówkami” była w tym roku Wielka Brytania, która od lat jest największym odbiorcą polskiej borówki. Kampania była wspierana jest przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową. Wspólnym celem była promocja polsko-brytyjskiego partnerstwa handlowego. Brytyjski rynek owoców jagodowych jest bardzo ciekawy. Jego wartość przekroczyła miliard dolarów. Wzrost spożycia jagód w Wielkiej Brytanii wynika z postrzegania tych owoców przez konsumentów jako zdrowej przekąski. Dzieci otrzymują porcje borówek jako drugie śniadanie, dorośli kupują je do jedzenia w pracy. Borówka dołączyła do truskawek, malin i czarnej porzeczki - owoców tradycyjnie bardzo popularnych w Wielkiej Brytanii - mówi Michael Dembinski z Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC).

Lato z borówkami

Otwarcie sezonu - Dzień Polskiej Borówki - połączył konsumentów, plantatorów i dietetyków. Symboliczny początek zbiorów to naturalna okazja, by promować walory borówki. Był początkiem ofensywy informacyjnej i edukacyjnej. Celem była komunikacja walorów zdrowotnych, budowa świadomości czasu trwania sezonu. Budowa percepcji jakości naszych owoców, wizerunku polskich plantatorów jako producentów i promotorów zdrowego stylu życia. Zasięg kampanii w mediach tradycyjnych przekroczył 8,5 mln osób. Borówka była na ustach dietetyków i lekarzy. Zasięg fanpage’a 1 LIPCA przekroczył 1,25 mln.
Borówki – dobre bo polskie, jedne z najzdrowszych owoców lata - Lato z borówkami 2018

Borówki – dobre bo polskie, jedne z najzdrowszych owoców lata - Lato z borówkami 2018

Pytanie na Śniadanie: dlaczego warto jeść borówki? Można je kupić teraz w każdym sklepie, są smaczne, słodkie i są bardzo zdrowe, działają jak leki. Są najbogatszym źródłem antyoksydantów wśród wszystkich owoców i warzyw. Polecane w profilaktyce i leczeniu wielu chorób cywilizacyjnych. Pomagają zapobiegać chorobom nowotworowym, układu krążenia, obniżają wysokie ciśnienie, regenerują mózg i układ nerwowy. Korzystnie wpływają na wzrok i młody wygląd skóry, usuwają toksyny z organizmu, redukują cholesterol. A Polska jest jednym z największych ich producentów.

Czytaj więcej

BORÓWKI - JEDNE Z NAJZDROWSZYCH OWOCÓW LATA (pytanienasniadanie.tvp.pl)

Czytaj więcej

Promowaliśmy 10 walorów zdrowotnych borówki oraz lato jako czas największego bogactwa natury i dobry moment, aby zadbać o odporność i zdrowie. O tej porze roku mamy największą szansę na wprowadzenie do swojej diety mnóstwa świeżych owoców i warzyw, które trafiają do sklepów prosto z polskich upraw – mówi Emilia Szczęsna z Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Promowaliśmy fakt, że borówki to owoce do zadań specjalnych. Usuwają z organizmu toksyny, redukują cholesterol, obniżają wysokie ciśnienie, usprawniają funkcjonowanie układu trawiennego oraz korzystnie wpływają na wzrok i młody wygląd skóry. Wystarczy jedna filiżanka borówki dziennie, żeby zachować zdrowie i urodę – dodaje.
10 walorów zdrowotnych borówki - Lato z borówkami 2018

10 walorów zdrowotnych borówki - Lato z borówkami 2018

Borówka jest słodka, jest smaczna i ma niewiele kalorii, ale przede wszystkim jest niezwykle odżywcza. To prawdziwy super owoc do zadań specjalnych.

Czytaj więcej

- Sukces borówki wart jest promocji. Plantatorzy budują rynek do kilkunastu lat. Promują walory owocu, kompetencje, pasję, szacunek dla natury i swoją kreatywność. Wzrasta powierzchnia nasadzeń, ale to wysoka jakość, a nie ilość owoców borówki, musi pozostać dla producentów najważniejsza. Promowane są takie postawy. W sukcesie tej kampanii dużą rolę odgrywa zaangażowanie producentów. Wzrost świadomość marketingowej, i prawdopodobne też wzrost oczekiwań producentów, jest ważnym plonem realizowanych działań. Projekt jest dofinansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Kampania jest bardzo skuteczna. Doceniam w niej również budowanie wspólnoty owoców jagodowych oraz umiejętność prowadzenia komunikacji pokazującej rolę owoców i warzyw w diecie. Pokazano, jak można łączyć promocję konkretnego owocu z parasolową, szerszą, komunikacją do konsumentów. To wszystko jest potrzebne w realizacji najambitniejszych celów naszego środowiska, związanych z budową zdrowych nawyków żywieniowych - mówi Witold Boguta, Prezes KZGPOiW.
Zła dieta najczęstszą przyczyną choroby, niska konsumpcja warzyw i owoców najczęstszym błędem żywieniowym - Lato z borówkami 2018

Zła dieta najczęstszą przyczyną choroby, niska konsumpcja warzyw i owoców najczęstszym błędem żywieniowym - Lato z borówkami 2018

Dlaczego owoce i warzywa awansowały na pierwsze miejsce w Piramidzie Żywieniowej? Według zaleceń ekspertów od żywienia Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) oraz Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), aby uniknąć zagrożenia związanego z rozwojem chorób cywilizacyjnych, w tym chorób nowotworowych, warzywa i owoce powinny stanowić co najmniej połowę tego co jemy. Poparte badaniami klinicznym zalecenia przypominają nam, że warzywa i owoce są integralnym elementem naszej profilaktyki zapobiegania chorobom cywilizacyjnym.

Czytaj więcej

Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy - Lato z borówkami 2018

Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy - Lato z borówkami 2018

Owoce i warzywa awansowały na najważniejsze, pierwsze miejsce w Piramidzie Żywieniowej. Według Instytutu Żywności i Żywienia warzywa i owoce powinny stanowić co najmniej połowę tego, co jemy. To dlatego są ulubioną kategorią dietetyków. Niskie krajowe spożycie owoców i warzyw to jedna z podstawowych naszych wad żywieniowych.

Czytaj więcej

2 września - Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych

W sierpniu promowano lody borówkowe i lodowych rzemieślników. Branża jagodowa zaprosiła branżę lodową do wspólnej promocji. Odbyły się pierwsze wybory najlepszych lodów borówkowych.
W ramach przygotowań do Dnia Lodów Borówkowych miłośnicy lodów wybrali miasto i miejsce, w którym są najlepsze lody borówkowe. Oddano 83.657 głosów na 27 miast i 45 lodziarni. Zwycięzcą konkursu na najlepsze lody borówkowe została „Lodziarnia Pod Orzechem” w Baborowie, w woj. opolskim. Jej właściciel Pan Tomasz Szypuła, lodziarski mistrz Polski 2017, reprezentant kraju na Gelato World Cup 2018, wytwarza lody z lokalnych składników, wśród których jest borówka z plantacji koło Głubczyc.
Plantatorzy promują borówkowe lody - Lato z borówkami 2018

Plantatorzy promują borówkowe lody - Lato z borówkami 2018

Borówka uprawiana w całej Polsce jest jednym z najpopularniejszych smaków lata. Plantatorzy oraz lodowi rzemieślnicy zapraszają w niedzielę - 2 września – by uczcić Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych. To jedna z ostatnich okazji na spróbowanie lodów z borówek zebranych w tegorocznym sezonie.

Czytaj więcej

Najlepsze lody borówkowe 2018  (12).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (8).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (1).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (23).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (21).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (2).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (7).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (19).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (16).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (17).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (14).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (22).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (9).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (15).jpgNajlepsze lody borówkowe 2018  (20).jpg
Producenci lodów: dobre lody to w 50% świeże owoce - Lato z borówkami 2018

Producenci lodów: dobre lody to w 50% świeże owoce - Lato z borówkami 2018

Borówka uprawiana w całej Polsce jest jednym z najpopularniejszych smaków lata. Plantatorzy borówek oraz lodowi rzemieślnicy zapraszają w niedzielę - 2 września – by uczcić Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych. To jedna z ostatnich okazji na spróbowanie lodów z borówek zebranych w tegorocznym, wyjątkowym, sezonie.

Czytaj więcej

- Lokalne może być lepsze - to był nasz wspólny przekaz. Mają tego świadomość lodowi rzemieślnicy. Szukają dobrych producentów, lokalnych, sezonowych składników. Chcą wiedzieć jak najwięcej o produkcie, zbiorach, przechowywaniu, ludziach, którzy stoją za borówką - mówi Agnieszka Szydziak, redaktor naczelna portalu Have a Bite, patronującego poszukiwaniom twórczych pasji i najlepszych lodów borówkowych.
Konkurs na najlepsze lody borówkowe stał się olbrzymim sukcesem. Lody okazały się produktem ważnym, za którym ludzie stanęli murem. Producenci lodów rzemieślniczych potrzebują świeżych owoców, produkowanych we współpracy z naturą. Łącząc kompetencje produkcyjne oraz kreatywność mistrzów lodowego rzemiosła, razem, możemy produkować lody znakomitej jakości. Podobne jak rzemieślnicze piwowarstwo, produkcja rzemieślniczych lodów ma długie tradycje, rozwija się w Polsce dynamicznie i jest nastawiona na jakość. Branżową współpracę z rzemieślnikami należy traktować jako strategiczną. Pozwala zaprezentować walory owoców jagodowych bardzo szerokiemu gronu odbiorców.
Najlepsze lody borówkowe 2018  (5).jpg

Chcąc rozwijać produkcję, musimy edukować

Celem jest powszechne postrzeganie borówki jako owocu wyjątkowo zdrowego i uprawianego w Polsce. Edukację należy uznać za podstawę budowy rynku i obrony marż w dłuższej perspektywie. Warunkiem sukcesu jest wiedza o tym, skąd się coś bierze i ile pracy kosztuje.
17.jpgDominik Woźniak_.jpgMichał Koter Opowiedzcie.jpgPaweł Krawiec.jpgAneta Koter.jpgPaweł Pintwała.jpgTomasz Domański.jpgIwona Słowińska.jpgProdukcja borówki.jpgDorota Łabanowska-Bury.jpgPaweł Wawryszczuk_ (1).jpgdr Paweł Krawiec_.jpgJarosław Baniak.jpgDominik Woźniak.jpgDorota Łabanowska_Bury.jpg
Pokolenie milenialsów dysponuje obecnie dużą siłą nabywczą, ale różni się znacznie od starszej grupy konsumentów. Niewiele wie o tym, skąd się bierze żywność i jak się ją wytwarza. Dlatego warto skupić się na tym, aby pokazać, w jaki sposób produkowane są owoce wysokiej jakości i podkreślić rolę producenta w tym procesie. Walory zdrowotne są kluczem do wypromowania wyjątkowości borówki wśród indywidualnych konsumentów i właśnie dlatego jako plantatorzy powinniśmy aktywnie uczestniczyć w promocji. My wiemy jak wygląda produkcja, jak jest wymagająca, co jest w uprawie najciekawsze, a co najtrudniejsze – mówi Katarzyna Grzegrzółka, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
- To jest bardzo trudna i wymagająca produkcja, która potrzebuje doświadczenia i dużych nakładów. Prace na plantacjach zaczynają się tuż po zbiorach, to jest 9 miesięcy pracy po to, aby potem przez 3 miesiące zbierać owoce. Prace polegają między innymi na ręcznym pieleniu i ręcznym cięciu krzewów, gdyż nie jest możliwe zmechanizowanie tych procesów. To wszystko pokazywaliśmy w tym roku najbardziej opiniotwórczym dziennikarzom, konsumentom, a w formie warsztatów ago-edukacyjnych przekazywaliśmy tę wiedzę dzieciom.
Przełomu dokonują najbardziej nawet podstawowe informacje. Dotyczące choćby ilości zabiegów związanych z nawadnianiem. Konsumenci nie wiedzą, że wszystkie plantacje w Polsce są nawadniane kropelkowo. Bez systemu nawadniającego, nie da się uprawiać borówki. Musimy cały czas edukować - „9 miesięcy ciężkiej pracy by potem ręcznie zbierać owoce w sezonie”. To dlatego mają one tak doskonałą jakość, cenioną na rynkach światowych – dodaje Katarzyna Grzegrzółka.

Razem możemy więcej

Razem możemy więcej - Lato z borówkami 2018

Razem możemy więcej - Lato z borówkami 2018

Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.

Czytaj więcej

Promocja owocu przez plantatora - Lato z borówkami 2018

Promocja owocu przez plantatora - Lato z borówkami 2018

Plantatorzy rozpoczynają odliczanie do 1 LIPCA. To data rozpoczęcia zbiorów i Dzień Polskiej Borówki. Celem działań podejmowanych przez producentów jest promowanie spożycia borówki i jej walorów. Jaka jest w tym rola plantatorów? Czy plantatorzy powinni angażować się w tę promocję? Czy dobrym pomysłem jest prezentacja plantacji i plantatorów jako promotorów zdrowego stylu życia? To pytania, na które od 3 lat bardzo jednoznacznie odpowiadają plantatorzy borówki.

Czytaj więcej

Dla konsumentów coraz ważniejsze jest pochodzenie żywności, wiedza kim są producenci, jak myślą, jakie wartości wyznają, jakim standardom hołdują. Wiedza przez kogo i jak jest produkowana polska żywność wzmacnia naszą tożsamość oraz wizerunek, czyli to jak postrzegają nas konsumenci i importerzy polskiej żywności.
- Branży potrzebna jest stała promocja pro-jakościowego podejścia, wysokich standardów produkcji. Dużym ryzykiem jest spodziewana nadprodukcja owoców niskiej jakości. Warto wspierać regionalne sukcesy produkcyjne, identyfikację z małymi ojczyznami, budować świadomość brandingową. Będziemy kontynuować promocję współpracy z branżami, które są potencjalnymi odbiorcami owoców jagodowych. Rzemieślnicze piwowarstwo, rzemieślnicza produkcja lodów. Czas też na pierogi - mówi Maciej Dolata, partner w agencji INSPIRE smarter branding, która od lat nadzoruje realizację projektów promujących polską borówkę. 
- Warto wykorzystywać wszelkie sposoby aby świadomość konsumentów polskiej borówki była z roku na rok coraz większa. Dla małych i średnich plantacji strategią na najbliższe lata powinna być jakość a nie ilość borówek oraz budowanie relacji z odbiorcami owoców na rynkach lokalnych - podsumował Dariusz Kolanus, plantator borówki z Łaska k. Łodzi.
- To dopiero początek, zaledwie trzeci sezon naszego święta, a już tyle udało się przekazać społeczeństwu. Polska borówka jest znakomita, niech reszta świata też to wie! Utrzymajmy ten trend jak najdłużej, bo to jest sukces - sukces produkcji najwyższej jakości owoców - mówi Piotr Piwowarczyk, Borówkowa farma.
Sukces kampanii „Lato z borówkami” cieszy, ale nie dziwi.  Borówka uprawiana w Polsce jest eksportowym hitem. Nie ma innego produktu, dla którego udział eksportu w sprzedaży byłby tak duży. Eksport szacowany na 80% czyni borówkę symbolem jakości całego sektora. Oczekiwania rosną. Na szczęście branża potrafi integrować się wokół celów i wykorzystywać potencjał wspólnego działania.

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji kampanii „Lato z borówkami”.

Załączniki

Pobierz wszystkie

LATO z BORÓWKAMI 2018 (26).jpg

grafika | 693 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (30).jpg

grafika | 653 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (27).jpg

grafika | 571 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (28).jpg

grafika | 624 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (29).jpg

grafika | 546 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (31).jpg

grafika | 473 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (25).jpg

grafika | 569 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (24).jpg

grafika | 636 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (23).jpg

grafika | 687 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (20).jpg

grafika | 680 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (22).jpg

grafika | 593 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (21).jpg

grafika | 430 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (18).jpg

grafika | 640 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (17).jpg

grafika | 480 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (19).jpg

grafika | 667 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (15).jpg

grafika | 639 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (14).jpg

grafika | 684 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (13).jpg

grafika | 591 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (16).jpg

grafika | 460 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (12).jpg

grafika | 675 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (11).jpg

grafika | 641 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (10).jpg

grafika | 579 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (9).jpg

grafika | 676 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (5).jpg

grafika | 641 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (7).jpg

grafika | 663 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (2).jpg

grafika | 661 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (4).jpg

grafika | 643 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (8).jpg

grafika | 590 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (6).jpg

grafika | 633 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (3).jpg

grafika | 536 KB

Pobierz
LATO z BORÓWKAMI 2018 (1).jpg

grafika | 612 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Lato z borówkami czas zacząć!

1 LIPCA obchodzony jest Dzień Polskiej Borówki. To święto owocu, symboliczny początek zbiorów w Polsce i okazja, by promować wyjątkowe walory owocu. Spożycie borówki rośnie na całym świecie. Jest to niezwykle cenny owoc nie tylko ze względu na walory smakowe, ale z powodu jego właściwości prozdrowotnych.
Poland officially starts its 2018 blueberry harvest season

July 1st is celebrated as Polish Blueberry Day. It is a fruit festival, a symbolic beginning of harvest in Poland and an opportunity to promote the unique qualities of the fruit which is a Polish export hit. Blueberry is an extremely valuable fruit, not only because of its taste but also due to its health qualities.
1 LIPCA - Dzień Polskiej Borówki

Święto owocu, symboliczny początek zbiorów w Polsce i okazja, by promować wyjątkowe walory borówki. To jak niezwykle cenny to owoc, nie tylko ze względu na walory smakowe, ale z powodu jego właściwości prozdrowotnych.
Oficjalnie rozpoczynamy sezon

1 LIPCA obchodzony jest Dzień Polskiej Borówki. To święto owocu, symboliczny początek zbiorów w Polsce i okazja, by promować wyjątkowe walory owocu, który jest naszym hitem eksportowym. Spożycie borówki rośnie na całym świecie. Jest to niezwykle cenny owoc nie tylko ze względu na walory smakowe, ale z powodu jego właściwości prozdrowotnych.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.