Plantatorzy borówki promują zdrowy styl życia

Plantatorzy borówki promują zdrowy styl życia

Opublikowany

Plantatorzy zapraszają na Dzień Polskiej Borówki, święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, o godzinie 11:00, na modnym Targu Śniadaniowym na Żoliborzu.

3. PL-1200X1600.jpg
- Borówka jest zdrowa. Dobrze wpasowuje się w każdą dietę i jest bardzo wygodną przekąską. Sezon zaczął się w tym roku wyjątkowo wcześnie. Na plantacjach w całej Polsce mamy już piękne, dojrzałe owoce - to powiemy Polakom z okazji święta naszego owocu – zapowiada Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk w imieniu Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Borówka jest polska, od wielu lat z powodzeniem uprawiana w naszym kraju. Przed nami lato, które jest najlepszą okazją do tego by jeść naprawdę zdrowo i budować zdrowe nawyki żywieniowe. Kampania „LATO z BORÓWKAMI” będzie do tego namawiać - dodaje.
Obchody Dnia Polskiej Borówki patronatem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach. Naszym celem jest promocja borówki, która połączy dwa środowiska – producentów, doradców żywieniowych i dietetyków.   
MACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (0).jpgMACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (2).jpgMACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (1).jpgMACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (3).jpgMACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (4).jpgMACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (5).jpg

Kto zainauguruje borówkowy sezon 2018?  

Sezon 2018 zainauguruje oficjalna degustacja w wykonaniu Maćka Chromińskiego, 10 miesięcznego syna Eweliny i Adriana. Rodzice gospodarzą na 3,5 hektarowej plantacji w miejscowości Karcze, gmina Zbuczyn, powiat siedlecki. Rok temu aktywne wspierali przedsezonową promocje borówki. Maciek nie mógł wziąć udziału w wyborach, ale cała branża pamięta go na zdjęciach, jeszcze w brzuchu mamy.
W tym roku Maciej wygrał konkurs, którego nagrodą jest otwierająca sezonu degustacja borówek. Wybory zakończyły się w niedzielę 24 czerwca (wczoraj). Całą kampania z nimi związana dotarła do ponad 100 tys. ludzi, tylko ostatnie głosowane na fanpage’u Dnia Polskiej Borówki oglądało blisko 38 tys. osób. Ponad 10 tysięcy wejść odnotowała wtedy też strona latozborowkami.pl, mnóstwo ściągniętych tekstów, zdjęć. - To bardzo cieszy, ponieważ cała ta kampania ma bardzo ważny przekaz: borówka jest zdrowa, rekomendowana już malutkim dzieciom, a my produkujemy ją bardzo odpowiedzialnie – skomentowała Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Dzień Polskiej Borówki 2018 Wynik wyborów (2).jpg
W finale znaleźli się również Hania Talaga, Leon Górniak oraz Basia Milewska. Czwórka kandydatów miała od 7 do 18 miesięcy. Dla nich wszystkich będzie to pierwszy borówkowy sezon w życiu. - Dlaczego borówki tak smakują dzieciom? Ponieważ są słodkie, są zdrową alternatywą dla słodyczy. Będziemy o tym mówić bardzo często, przez całe lato – dodaje Grzegrzółka-Parafiniuk. Podczas otwarcia sezonu będą mówić o tym eksperci, w tym Anna Radowicka.

Dlaczego Borówki tak smakują dzieciom?

Plantatorzy i dietetycy

- Sprzedajemy borówkę jako nasz produkt, ale tak naprawdę my sprzedajemy pewną obietnicę. Obietnicę zdrowia, obietnice lepszego wzroku, bo mamy odpowiednie właściwości borówki. Obietnice fajnego wyglądu czy długiego życia. Za tą obietnicą muszą iść ludzie. Taka koncepcja jest słuszna. Zdecydowanie nie ma nic lepszego niż właśnie plantator. Zaangażowany, zadowolony plantator, oferujący swoje produkty – mówi Dominik Woźniak, Prezes Zarządu Rajpol Trade.
Koncept angażowania plantatorów jest bardzo słuszny. Myślę że bardzo ciekawe jest też zaangażowanie dietetyków, może w przyszłości trenerów personalnych, którzy wspomagaliby prozdrowotny przekaz. Swoim słowem i wyglądem. Zdecydowanie ten koncept mnie odpowiada i w pełni go popieram – dodaje Woźniak.

Promujemy zdrowy styl życia

Dietetycy, pediatrzy, jak najbardziej. Siłą swojego autorytetu powinni wypowiadać się o walorach zdrowotnych. Ale też dobrze, żeby ludzie wiedzieli, skąd ta borówka pochodzi, jak się ją produkuje. Tak że producent także jest ważny w przekazie do konsumenta – mówi plantator Tomasz Szydłowski.
Jest to bardzo trudna produkcja i trzeba włożyć bardzo dużo pracy i starań, żeby ta borówka faktycznie wyrosła, żeby ona była smaczna, zdrowa i żeby też miała odpowiedni wygląd – dodaje Szydłowski.
Poznaliśmy podczas tegorocznych przygotowań wiele opinii plantatorów. Wszyscy byli zgodni, że chcąc rozwijać rynek, bronić marży, musimy edukować. Musimy pokazywać naszą pracę na plantacji. Konsumenci nie wiedzą tego, co my. Warto pokazywać najprostsze rzeczy i nie bać się oczywistości. Konsumenci nie mają świadomości jak wygląda uprawa borówek. Jak wybieramy lokalizacje, jak wiele musimy inwestować. Nie wiedzą jak wyglądają plantacje, jak wyglądają krzewy. Nie wiedzą, że trzeba je przycinać. Nie wiedzą nic o zapylaniu, o tym, że „pszczoły mieszkają na plantacji”. Nie wiedzą, że borówkę zbiera się na stojąco. Nie wiedzą, dlaczego zbiera się ją ręcznie i jak to jest trudne. Nikt nie pokaże tego za nas.
Borówka to jest owoc, który musimy kształtować w świadomości konsumenckiej. Robimy to, w zgodzie z trendami. Dla konsumentów coraz ważniejsze jest pochodzenie żywności, wiedza o tym przez kogo i jak jest produkowana. Łączymy ludzi, różne kompetencje, środowiska producentów i dietetyków. Kiedyś połączymy dwa Ministerstwa. Dwa, a może nawet trzy – dodaje na koniec Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, Przewodnicząca Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Fundacji Promocji Polskiej Borówki promuje aktywny tryb życia, zdrowotne walory borówki i jej polskość. Zaprasza na święto owocu. Obchody Dnia Polskiej Borówki odbędą się w najbliższą sobotę 30 czerwca, o godzinie 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. Skwer w al. Wojska Polskiego 4, róg Śmiałej.
Oto ramowy program: 
  • 10:00 Inauguracja wydarzenia Dzień Polskiej Borówki.
  • 10:05 Spotkanie plantatorów z różnych regionów produkcji. 
  • 10:45 Przywitanie 5 rodzin uczestniczących w wyborach najmłodszego plantatora. 
  • 11:00 Rozpoczęcie części oficjalnej i przywitanie gości honorowych
    O celach kampanii LATO z BORÓWKAMI – Witold Boguta, Prezes Zarządu KZGPOiW.
    O zdrowotnych walorach borówki – Anna Radowicka, dietetyk i ekspert ds. jakości żywienia.
    Oficjalna prezentacja pierwszych w tym roku owoców.
  • 11:20 Degustacja dokonana przez najmłodsze dziecko w borówkowej branży. Formuła: "Sezon 2018 uważamy za otwarty!"
  • 11:30 Zaproszenie do wspólnego zdjęcia
    Rozmowy z ekspertami na temat walorów borówki i jej uprawy.  
    Wywiady - czas dla dziennikarzy i kamer.
  • 11:45 Degustacje borówek, sprzedaż borówkowych miodów i soków. 
  • 14:00 Planowane zakończenie  

Zapraszamy serdecznie! Oto link do wydarzenia na Facebooku
Targ Śniadaniowy na Żoliborzu to modne miejsce robienia zakupów i celebracji wspólnych śniadań. Wybór ludzi stawiających na świeże produkty. Skwer w al. Wojska Polskiego 4, róg Śmiałej. Więcej na www.targsniadaniowy.pl 
Zaproszenie na stronie Polskiej Agencji Prasowej - Kalendarium PAP

Święto pod patronatem:
- Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
- Marszałka Województwa Mazowieckiego
- Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa
- Instytutu Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła (IŻŻ)
- Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ)
- Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach.

Dzień Polskiej Borówki jest częścią kampanii „LATO z BORÓWKAMI” realizowanej przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Kampania umożliwia kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów. Celem kampanii jest promocja spożycia i walorów zdrowotnych borówki.

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

MACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (2).jpg

grafika | 1,88 MB

Pobierz
MACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (1).jpg

grafika | 102 KB

Pobierz
MACIEJ CHROMIŃSKI 2018 (0).jpg

grafika | 848 KB

Pobierz
Dzień Polskiej Borówki 2018 Wynik wyborów (2).jpg

grafika | 786 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Polskiej Borówki 2018

temu

Zapraszamy na święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, od godziny 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. 
Razem możemy więcej

temu

Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.
Borówka jest polska

temu

Polska czy amerykańska? - to chyba najczęstsze pytanie wśród konsumentów. Polscy plantatorzy nie zadają sobie tego pytania. W ramach kampanii „Lato z borówkami” chcą pokazać całoroczną pracę na plantacjach i siebie jako promotorów zdrowego stylu życia. To wszystko w zgodzie z trendami i wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa żywności, tzw. traceability – pełnej identyfikowalności produktu od pola do półki. Jeśli o tym opowiadamy, polskość staje się oczywista.  
10 walorów zdrowotnych borówki

temu

Borówka jest słodka, jest smaczna i ma niewiele kalorii, ale przede wszystkim jest niezwykle odżywcza. To prawdziwy super owoc do zadań specjalnych.