Polska! Niebiesko-czerwoni!

Polska! Niebiesko-czerwoni!

Opublikowany

Jagodowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej są częścią kampanii „LATO z BORÓWKAMI” realizowanej przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Kampania umożliwia kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów. Celem kampanii jest promocja spożycia i walorów zdrowotnych borówki. Wspólny projekt jest okazją do promowana współpracy i sukcesów polskich plantatorów.    

1. PL-2000Xx1600.jpg

Wygrani przed pierwszym gwizdkiem

- Niesamowita inicjatywa, która łączy i promuje to, co najlepsze - nasze wartości, sukcesy, smak i walory owoców. Mam ogromną nadzieję, że to początek nowoczesnego, pomysłowego promowania naszej dumy, jaką są polskie owoce jagodowe. Doceniam pomysł, jest w nim aktywność, wspólnota i świetna rozrywka - mówi Rafał Szmit, Prezes Organizacji Producentów FruVitaLand, kapitan reprezentacji producentów malin.
- Bez względu na rezultat, najważniejsza jest promocja polskich owoców, w tym owoców jagodowych. Jagodowe wygrały już w tym momencie. Reszta to tylko wspaniała zabawa wśród przyjaciół - mówi Albert Zwierzyński z firmy Doradca Jagodowy, członek ekipy polskiej truskawki.
- Chodzi o to by wygrywać, nie tylko grać. Mamy ku temu wszelkie atuty. Polacy są świadomi jakości rodzimych produktów, a polskie warzywa i owoce są znakomitej jakości. Nieskażone środowisko jest dziś naszym wielkim atutem, pozwala produkować żywność, która jest zdrowa i ma smak. Inicjatywa plantatorów borówki idzie krok dalej. Pokazuje jak wiele można zrobić razem, szukając wspólnych celów i umiejętnie się przy nich organizując. Samo zaufanie jakim obdarzyli się wszyscy jest wartością. Pokazuje też, że potrzeba nowych pomysłów - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. 
- Potrzeba nam pomysłów na wyrwane ludzi z pułapki truizmu. Warzywa i owoce są zdrowe, borówka jest bardzo zdrowa - wszyscy o tym wiemy, przez to samo stwierdzenie jest truizmem. To stwierdzenie prawdziwe, znane wszystkim, przez to już nie odkrywcze, zbyt mało angażujące. Kibicujemy integracji jagodowych, ale z tyłu głowy jest ten cel największy. Dać impuls wielu ludziom, by jedli więcej warzyw i owoców, bo bez tego nie wygramy. A przecież lubimy wygrywać – dodaje Prezes Boguta.  
- Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. W tym środowisku nie brakuje osób zaangażowanych. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie. Teraz łączymy siły i wszyscy mamy w tym dużą przyjemność. Rzeczywiście wydaje się, że wszyscy wygraliśmy jeszcze przed pierwszym gwizdkiem” - dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek, w roli trenera reprezentacji czarnych porzeczek. 

Jak to robi Fundacja Promocji Polskiej Borówki?

- To co robi Fundacja, to jest świetny pomysł. Promować polską borówkę nie tylko w Polsce, ale też zagranicą. Coraz więcej ludzi dowiaduje się, o tym, że borówka jest zdrowa, że ma dużo zalet. To, że dużo ludzi dowiaduje się, że polscy producenci są wiodącymi producentami na świecie. Ta wiedza nie jest de facto bardzo popularna w Polsce - Tomasz Szydłowski, plantator z Małopolski.
- Powinniśmy podkreślać, i być dumni z tego, że produkujemy takie dobre i zdrowy produkt. I powinniśmy brać czynny udział w tej inicjatywie. Po co? Też po to by społeczność lokalna wiedziała, że może nabyć ten produkt od producenta, który jest z ich okolicy – dodaje Szydłowski.

Marka: Polska

Polska - Niebiesko czerwoni!

- Myślę, że działania promocyjne powinny być prowadzone przez jedną jednostkę, fundację, zrzeszenie. Ponieważ pojedynczy plantator nie jest w stanie wypromować produkowanych przez siebie owoców. Musimy działać razem. Musimy wypracować sobie markę. Tą markę najpierw stworzyć, a później ją wypromować. Musimy za nią stać, jako producenci, tak, żeby każdy konsument gdziekolwiek na świecie się znajdzie i po naszą borówkę sięgnie, żeby wiedział, że za tą marką coś stoi. Że ona jest gwarancją jakości. Na pewno pojedynczy plantator, producent, dostawca, nie jest w stanie takiej marki stworzyć, ani zapewnić odpowiedniej ilości owoców dla dużych odbiorców zagranicznych. Uważam, że to co robi w tej chwili Fundacja w kierunku promocji borówki, jest jak najbardziej trafne i jak najbardziej popieram tą działalność – mówi Dorota Łabanowska-Bury - redaktor naczelna miesięcznika „Truskawka, malina, jagody”.

Więcej materiałów do pobrania, w tym zdjęcia, na stronie latozborowkami.pl

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Polska. Niebiesko-czerwoni!.jpg

grafika | 141 KB

Pobierz
Dorota Łabanowska_Bury.jpg

grafika | 313 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Jak zorganizować Borówkowy Weekend?

temu

Borówkowy Weekend to lokalne degustacje. Rozpoczynamy zbiory i jako branża zapraszamy na nie w całej Polsce. Umożliwiamy kosztowanie pierwszych dań, ciast, koktajli z tegorocznych borówek. W tym roku wiele wskazuje na to, że spróbujemy pierwszych borówek w większej skali.
Razem możemy więcej

temu

Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.
Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Polskiej Borówki 2018

temu

Zapraszamy na święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, od godziny 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. 
10 walorów zdrowotnych borówki

temu

Borówka jest słodka, jest smaczna i ma niewiele kalorii, ale przede wszystkim jest niezwykle odżywcza. To prawdziwy super owoc do zadań specjalnych.