Czym skorupka za młodu

Kopiuj tekst

Czym skorupka za młodu

Opublikowany

Czego Jaś nie posmakuje, tego Jan nie będzie jadł. Świadomość jak wygląda produkcja warzyw i owoców jest ściśle związana ze świadomością konsumencką. Większa świadomość konsumentów przekłada się na większą skłonność do zakupu wartościowego produktu. W krótkiej perspektywie mówimy o rentowności produkcji. W nieco dłuższej, o wychowaniu kolejnego pokolenia w kulturze spożycia co najmniej 5 porcji.  

1. PL-2000Xx1600.jpg
Czego Jasia nauczymy, to Jan jadł będzie przez całe życie. I zapewne to przekaże swoim dzieciom. Plantatorzy borówki mają swój sposób na pokazanie się rodzicom i najmłodszym konsumentom. Obok krzewów i kwiatów pokazują nam swoje dzieci na plantacjach. Obok kompetencji produkcyjnych, szacunek dla natury i siebie jako rodziców. Z największymi wyzwaniami swojej pracy chcą zapoznać nie tylko zakupowych decydentów, ale również głównych konsumentów, czyli dzieci.
- Uważam, że taka promocja jest jak najbardziej na miejscu. Jest to promocja jaką powinniście kontynuować w kolejnych sezonach. Produkcja borówki to przede wszystkim wyzwania. Największym wyzwaniem jest pogoda. Przebieg pogody co roku weryfikuje plany, co roku wpływa na to, czy owoce będą dobrej, czy gorszej jakości. Pokazanie konsumentom, nawet tym najmłodszym, trudu związanego z ochroną krzewów i dojrzewających owoców przed opadami, przed deszczem, przed gradem, to jest bardzo dobry punkt promocji – mówi dr Dorota Łabanowska-Bury z wydawnictwa Plantpress.

Czym skorupka za młodu

Polska Borówka razem!

- Jeżeli my produkujemy to też musimy nauczyć swoje dzieci i innych jeść ten owoc. Nie tylko go sprzedawać. Ograniczymy w ten sposób wiele ryzyk. Pokazanie naszych plantacji pokaże, że nie jest to borówka amerykańska, tylko borówka polska – wysoka – mówi Paweł Wawryszczuk, Polska Borówka. Jesteśmy związani z branżą bardzo długo. Polska Borówka wsparła kampanię „LATO z BORÓWKAMI”, chcemy w ten sposób pomóc w promocji i zachęcić naszych klientów do udziału w tej inicjatywie – dodaje.

Polska Borówka razem

- Stawka jest ogromna. Nawyki żywieniowe kształtują się w bardzo młodym wieku. Jako branża angażujemy się w rozwój rynku i promocję zdrowych nawyków. W czerwcu wybierać będziemy najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. Pokazujemy w ten sposób wyjątkowe walory borówki – smakowe i zdrowotne - i naszą pewność, co do najwyższej jakości tego co produkujemy. Pomysł otwarcia sezonu przez najmłodszego plantatora spodobał się dietetykom. Poczucie wspólnoty celów staje się na naszych oczach czymś realnym i integrującym. W roku 2018 głosownie przeprowadzimy na Facebooku. Jego formuła i czas trwania będzie zależała od ilość zgłoszeń. A to dopiero początek, w Fundacji opracowaliśmy scenariusze agro-warsztatów „Skąd się biorą borówki?”. Takie podejście będziemy promować, podobnie jak samą realizację warsztatów w przedszkolach. Promocję planujemy nie tylko w Polsce. To jest nasz wkład w przyszłość i jesteśmy z tego bardzo dumni – puentuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, plantatorka, córka i siostra plantatorów, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Pytanie, kto otworzy sezon 2018 powoli staje się jednym z ciekawszych. Więcej na fanpage’u 1 LIPCA.

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Dorota Łabanowska-Bury.jpg

grafika | 323 KB

Pobierz
Dorota Łabanowska-Bury_baner mailowy.jpg

grafika | 143 KB

Pobierz
Paweł Wawryszczuk.jpg

grafika | 363 KB

Pobierz
Paweł Wawryszczuk_baner mailowy.jpg

grafika | 143 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Producenci powinni pokazywać produkcję

temu

Sam doskonałej jakości owoc w sklepie to za mało. Konsumenci chcą wiedzieć jak rośnie i kim są ludzie, którzy go produkują. Pozornie bowiem przedmiotem wymiany na rynku są „kilogramy”, tak naprawdę sprzedajmy i kupujemy „obietnice”. Nasze zobowiązanie dostarczenia korzyści, wielowymiarowej jakości i walorów. Producenci muszą zdawać sobie z tego sprawę. Komunikatem, jaki wysyłają konsumentom, jest wszystko, w tym brak komunikacji. Wielka tu rola prasy branżowej, która nie ogranicza się do zaleceń agrotechnicznych dotyczących uprawy, zbioru czy jakości pozbiorczej. Prasa branżowa w branży jagodowej odegrała i odgrywa ważną rolę w budowaniu świadomości polskich plantatorów.
Jak zorganizować Borówkowy Weekend?

temu

Borówkowy Weekend to lokalne degustacje. Rozpoczynamy zbiory i jako branża zapraszamy na nie w całej Polsce. Umożliwiamy kosztowanie pierwszych dań, ciast, koktajli z tegorocznych borówek. W tym roku wiele wskazuje na to, że spróbujemy pierwszych borówek w większej skali.
Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Polskiej Borówki 2018

temu

Zapraszamy na święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, od godziny 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. 
10 walorów zdrowotnych borówki

temu

Borówka jest słodka, jest smaczna i ma niewiele kalorii, ale przede wszystkim jest niezwykle odżywcza. To prawdziwy super owoc do zadań specjalnych.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.