Producenci powinni pokazywać produkcję

Producenci powinni pokazywać produkcję

Opublikowany

Sam doskonałej jakości owoc w sklepie to za mało. Konsumenci chcą wiedzieć jak rośnie i kim są ludzie, którzy go produkują. Pozornie bowiem przedmiotem wymiany na rynku są „kilogramy”, tak naprawdę sprzedajmy i kupujemy „obietnice”. Nasze zobowiązanie dostarczenia korzyści, wielowymiarowej jakości i walorów. Producenci muszą zdawać sobie z tego sprawę. Komunikatem, jaki wysyłają konsumentom, jest wszystko, w tym brak komunikacji. Wielka tu rola prasy branżowej, która nie ogranicza się do zaleceń agrotechnicznych dotyczących uprawy, zbioru czy jakości pozbiorczej. Prasa branżowa w branży jagodowej odegrała i odgrywa ważną rolę w budowaniu świadomości polskich plantatorów.

1. PL-2000Xx1600.jpg
- Najbardziej mi się podoba, że w ogóle się zaczęła ta promocja borówki. Bo przez wiele lat wszelkie działania promocyjne były skupione na innych owocach. A owoce borówki troszeczkę były niedoceniane. Fajnie, że powstała ta inicjatywa. Tutaj duży ukłon w stosunku do dziewczyn, że one się podjęły tego. Oczywiście wspieramy i staramy się jak najbardziej dopingować je w tych działaniach. Już słychać ten oddźwięk. Ja osobiście, też od osób niezwiązanych kompletnie z branżą, słyszę pozytywy, wynikające z promocji. Widać ją w dużych miastach, pojawiają się promocyjne akcenty, w restauracjach czy przy innych okazjach. Bardzo, bardzo, pozytywny feedback – mówi Dominik Woźniak, Prezes Rajpol Trade.

Podoba się pokazanie całej produkcji

- Podoba się pokazanie całej produkcji. Czyli nie tylko sam owoc, jako finał, ale też cały wysiłek włożony w produkcję, czyli od zimy, jak to się dzieje, że ten owoc powstaje, że pszczółki latają, zapylają itd. Zbiór. Więc to jest też fajne takie poznanie całego procesu. Żyjemy w takich czasach, że dzieci myślą, że mleko robi się w fabryce, więc może niektórzy mają takie same mniemanie o owocach, że to gdzieś jakaś fabryka, się zbiera i pakuje się samo i wychodzi. Nie jest tak. Tu widać, że musi być włożona ludzka praca, serce. Także jest to taka edukacja od podstaw. Ona jest bardzo ważna – dodaje Woźniak.
Ważną rolę w budowaniu świadomości plantatorów owoców jagodowych odgrywa prasa branżowa.

Jaka w tym rola prasy branżowej?

- Jako przedstawiciel prasy branżowej, miesięcznika „Truskawka Malina Jagody”, uważam, że nasza rola jest szersza. Polega nie tylko na promowaniu działań, które są prowadzone w kraju, ale także edukacji. Potrzebujemy jej wszyscy. Rola prasy branżowej nie ogranicza się dziś do zaleceń agrotechnicznych dotyczących uprawy, zbioru czy jakości pozbiorczej. Nie możemy myśleć tylko jednotorowo, nagłaśnianie informacji, przekazywanie ich na wielu łamach daje zawsze lepszy efekt niż działanie jednokierunkowe. Włączamy się w promowanie działań Fundacji na naszych profilach facebook’owych. Jesteśmy z wami i mam nadzieję, że będziemy także w tym sezonie – mówi Dorota Łabanowska-Bury - redaktor naczelna miesięcznika „Truskawka, malina, jagody”.

Jaka w tym rola prasy branżowej?

- Zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie i łamy brasy branżowej. Wiele fanpages na bieżąco pokazuje wysiłek producentów borówki. Zapraszam Państwa bardzo serdeczne, opowiedzmy o naszych plantacjach. Prostym językiem, w konwencji, którą jako branża mamy już wypracowaną. Zapraszam do zakupu koszulek-cegiełek (sklep.jagodnik.pl). Pokażmy siłę natury, nasz szacunek dla niej i umiejętność współpracy z nią. Pokażmy nasze rodziny, współpracowników, naszą pasję i doświadczenie. Pokażmy całą produkcję, kolejne prace, których suma decyduje o końcowej jakości owoców. Jako plantatorzy jesteście Państwo ambasadorami jakości polskiej borówki – podsumowuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Nowe LICZNIKI do pobrania na jagodnik.pl/liczniki. KOSZULKI edycji 2018 do kupienia w sklep.jagodnik.pl

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Dominik Woźniak.jpg

grafika | 373 KB

Pobierz
Dorota Łabanowska_Bury.jpg

grafika | 336 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Chcąc rozwijać produkcję, musimy edukować

temu

Coraz ciekawsza staje się dyskusja na temat roli plantatora w promocji i kreowaniu rynku. Zaczynaliśmy od pytania: czy plantatorzy powinni się angażować? Teraz pytanie brzmi: czy ktoś inny może plantatorów zastąpić? Dla konsumentów coraz ważniejsze jest pochodzenie żywności, wiedza o tym przez kogo i jak jest produkowana. Przekonuje nas do tego Fundacja Promocji Polskiej Borówki. 
Razem możemy więcej

temu

Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.
Jak zorganizować Borówkowy Weekend?

temu

Borówkowy Weekend to lokalne degustacje. Rozpoczynamy zbiory i jako branża zapraszamy na nie w całej Polsce. Umożliwiamy kosztowanie pierwszych dań, ciast, koktajli z tegorocznych borówek. W tym roku wiele wskazuje na to, że spróbujemy pierwszych borówek w większej skali.
Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Polskiej Borówki 2018

temu

Zapraszamy na święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, od godziny 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu.