Borówka jest polska

Kopiuj tekst

Borówka jest polska

Opublikowany

Polska czy amerykańska? - to chyba najczęstsze pytanie wśród konsumentów. Polscy plantatorzy nie zadają sobie tego pytania. W ramach kampanii „Lato z borówkami” chcą pokazać całoroczną pracę na plantacjach i siebie jako promotorów zdrowego stylu życia. To wszystko w zgodzie z trendami i wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa żywności, tzw. traceability – pełnej identyfikowalności produktu od pola do półki. Jeśli o tym opowiadamy, polskość staje się oczywista.  

1. PL-2000Xx1600.jpg
Amerykanie udomowili borówkę 100 lat temu. Polacy uprawiają ją od ponad 40 lat. W tym czasie staliśmy się jednym z jej wiodących producentów, w sezonie kluczowym dostawcą na najbardziej wymagające rynki. Konsumenci w 25 krajach, na 4 kontynentach, jedzą naszą borówkę. Musimy o tym opowiadać – przekonują uczestnicy owocowego rynku. 

Borówka jest polska

- Każdy powinien pamiętać o tym, że jego rola nie kończy się na sprzedaży. Działając w grupie, działając z tą inicjatywą, moim zdaniem zachęcimy innych. Polacy powinni wiedzieć, że borówka jest polska. Ten owoc nie będzie musiał wyjeżdżać za granicę – mówi Paweł Wawryszczuk, Polska Borówka.  

Od pola do półki

- Według mnie powinna być pokazana cała historia. I to przemawia do ludzi. To nie może być tak, że opakowanie z borówką to jest coś anonimowego. Dla konsumenta jest ważne, od kogo pochodzi produkt i jak go mogą skojarzyć – mówi Dominik Woźniak, Prezes Rajpol Trade.
- Do mnie to przemawia. Zresztą to się też fajnie wpisuje w generalny trend, jaki widać w promowaniu różnych produktów spożywczych, czyli mamy całą historię od pola do stołu, czy to jest przetwórstwo typu sok, czy to jest świeży owoc czy warzywo. To na pewno przemawia i w sumie  nie wyobrażam sobie, żeby to mogło być w jakiś inny sposób robione – dodaje Woźniak.
Nie jest to aż tak oczywiste, o czym świadczy brak klarownego wizerunku polskich producentów jakiegokolwiek owocu lub warzywa. Zresztą nie lepiej wyglądają tu nasi rybacy, szkutnicy, producenci mebli, kosmetyków czy gier komputerowych. O ironio, nasze narodowe talenty, umiłowanie wolności, umiejętność łączenia, zaradność, kreatywność, symbolizuje hydraulik. Istnieje luka i producenci borówki świetnie się w niej odnajdują.

Opowiedzcie o borówkach!

- Widzę, że plantatorzy innych owoców starają się iść w tym samym kierunku. 1 LIPCA - Dzień Polskiej Borówki odnosi z roku na rok coraz większe sukcesy, coraz głośniej o nim jest w różnych mediach, jest to projekt godny naśladowania. Ludzie się zaczynają zastanawiać skąd te owoce są, dlaczego na przykład warto konsumować polskie owoce, dlaczego nie zagraniczne – mówi Michał Koter, Gospodarstwo Ogrodnicze Koter.   

Opowiedzcie o borówkach

- Wydaje mi się, że całkowicie niedoceniany w borówce jest fakt jej wartości odżywczych. Tego w jaki sposób na przykład wpływa na nadciśnienie, że jest znakomita dla cukrzyków. Zawartość luteiny, która wpływa bardzo korzystnie na oczy. W dzisiejszych czasach, gdzie cały czas jesteśmy otoczeni monitorami, telefonami – jest też bardzo, bardzo, cenną sprawą – przekonuje. Opowiedzcie o tych borówkach ludziom! - puentuje Koter.
Przed polskim konsumentem jest jeszcze wiele do odkrycia jeśli chodzi o borówkę.
Jest bardzo polska, jest produkowana zgodnie z wysokimi standardami. W Polsce jest praktycznie w 100% zbierana ręcznie. Nasi producenci tworzą najbardziej wymagające na świecie standardy jej zbioru, tak by dłużej zachowywała świeżość, wartości zdrowotne i smak świeżo zebranych owoców. Jej jakość zachwyca handlowców i dietetyków.
Jest produktem bez wad, naszą alternatywą dla słodyczy. To owoc XXI wieku – mówi Joanna Kret, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Są już dostępne KOSZULKI edycji 2018 - tutaj kupisz je w różnych rozmiarach.

Zapraszamy również do ściągnięcia specjalnych LICZNIKÓW, które odliczają do 1 LIPCA – Dnia Polskiej Borówki. Można je łatwo zainstalować na stronie internetowej każdej plantacji - tutaj ściągniesz je jednym kliknięciem

Źródło: Fundacji Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Dominik Woźniak.jpg

grafika | 320 KB

Pobierz
Dominik Woźniak_baner mailowy.jpg

grafika | 191 KB

Pobierz
Michał Koter Opowiedzcie.jpg

grafika | 334 KB

Pobierz
Michał Koter_baner mailowy.jpg

grafika | 206 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Produkcja borówki jest bardzo naturalna

temu

Produkcja borówki jest nastawiona na współpracę z naturą, dlatego są to owoce bardzo zdrowe i smaczne. Partnerstwo z przyrodą to coś, o czym plantatorzy powinni mówić. Ten aspekt jest bardzo wartościowy dla konsumentów. Opowiedzmy o borówkach, jak 4-letniemu dziecku – tymi słowami zapraszamy do tego, by pokazywać piękne plantacje, pasję i wiedzę polskich plantatorów.
Co jest najtrudniejsze w uprawie borówki?

temu

Borówka ma wiele przewag, ale jej uprawa jest bardzo wymagająca. Polacy odkrywają borówkę, ale nie wiedzą, że od założenia plantacji do pierwszego zbioru mija 5-6 lat. Nie kojarzą rolnika-plantatora borówki, co to jest za człowiek, jak produkuje. Jak szybko kolejne pokolenie polskich plantatorów nauczyło się korzystać z doświadczenia pionierów i wiedzy ekspertów. Przed nami czas, w którym chcemy opowiedzieć konsumentom o tym jak produkujemy i że na świecie panuje moda na polską borówkę.
Chcąc rozwijać produkcję, musimy edukować

temu

Coraz ciekawsza staje się dyskusja na temat roli plantatora w promocji i kreowaniu rynku. Zaczynaliśmy od pytania: czy plantatorzy powinni się angażować? Teraz pytanie brzmi: czy ktoś inny może plantatorów zastąpić? Dla konsumentów coraz ważniejsze jest pochodzenie żywności, wiedza o tym przez kogo i jak jest produkowana. Przekonuje nas do tego Fundacja Promocji Polskiej Borówki. 
Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Polskiej Borówki 2018

temu

Zapraszamy na święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, od godziny 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. 
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.