Promocja owocu przez plantatora

Kopiuj tekst

Promocja owocu przez plantatora

Opublikowany

Plantatorzy rozpoczynają odliczanie do 1 LIPCA. To data rozpoczęcia zbiorów i Dzień Polskiej Borówki. Celem działań podejmowanych przez producentów jest promowanie spożycia borówki i jej walorów. Jaka jest w tym rola plantatorów? Czy plantatorzy powinni angażować się w tę promocję? Czy dobrym pomysłem jest prezentacja plantacji i plantatorów jako promotorów zdrowego stylu życia? To pytania, na które od 3 lat bardzo jednoznacznie odpowiadają plantatorzy borówki. 

1. PL-2000Xx1600.jpg
- Myślę, że to bardzo fajny pomysł, żeby promować to, co produkujemy. To jest nasza świadomość, którą chcemy przekazać dalej konsumentom. Jak myślę tutaj o konsumentach, to przede wszystkim o dzieciach. Bo to jest tak zdrowy owoc, że dzieciaki powinny się nim wręcz zajadać, przejadać borówką, bo naprawdę dla nich jest super. Super owoc, odżywczy, smaczny, wygodny w jedzeniu. Samo zdrowie! - mówi dr Iwona Słowińska, Gospodarstwo Sadownicze AppCo.

Promocja owocu przez plantatora

Walory zdrowotne borówki są kluczem do wypromowania jej wyjątkowości, ale dlaczego plantatorzy powinni aktywnie uczestniczyć w tej promocji?

- Dlatego, że to są nasze produkty. My wiemy, jak to uprawiamy, wiemy, ile nas to kosztuje czasu, pracy, zaangażowania. To nie jest tak, że my wychodzimy z plantacji o godzinie 17.00 i zapominamy o pracy. Praca trwa u nas 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. I to my musimy mówić o naszych owocach, że są zdrowe, bo wiemy, jak je produkujemy, w jakich warunkach, czym są chronione, i wiemy, że ten produkt nie zawiera pozostałości, nie jest spryskiwany jakimiś środkami chemicznymi, które zapewniają jego dłuższą trwałość. To my to wiemy i my musimy tę wiedzę przekazywać dalej. My musimy to promować – dodaje dr Słowińska.

Dlaczego powinienem zaangażować się w tę promocję?

To pytanie zadaje sobie wielu plantatorów. Już trzeci rok jako branża promujemy 1 LIPCA - Dzień Polskiej Borówki, datę rozpoczęcia naszych zbiorów.

- Myślimy o plantatorach jako o tych, u których się to wszystko zaczyna. Jeżeli plantatorzy będą swoją postawą świadczyć o tym, że borówka jest owocem godnym uwagi, to konsumenci chętniej sięgną po następne pudełko borówek - mówi Dorota Łabanowska-Bury, redaktor naczelna miesięcznika „Truskawka, malina, jagody”.
- Myślę, że każdy plantator, który jest zainteresowany zapewnieniem sobie zbytu dla produkowanych we własnym gospodarstwie owoców, powinien sam zadać sobie pytanie, czy ja przypadkiem nie powinienem bardziej zaangażować się w tę promocję. Bo tylko wówczas ten pojedynczy plantator zda sobie sprawę z tego, że nie jest to działanie bezsensowne. Jeżeli on zaangażuje się, będzie całym sobą związany z promocją, na pewno będzie bardziej doceniał fakt prowadzenia takich akcji. Myślę, że dzięki takim działaniom zapewni zbyt owocom produkowanym w swoim gospodarstwie, swoich sąsiadów, ale także w kolejnych pokoleniach, jeśli kolejne pokolenia zajmą się akurat produkcją borówek – dodaje Łabanowska-Bury.
- Od lat budujemy rynek. Od 3 lat świadomość daty rozpoczęcia sezonu, atmosferę czekania i odliczania. Pokazujemy walory borówki, to że spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Wizerunek plantacji i producentów jako aktywnych promotorów zdrowego stylu życia jest nam do tego niezbędny – podsumowuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Zapraszamy do dyskusji. O tym, jak pokazać własną pasję i plantacje.

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Iwona Słowińska.jpg

grafika | 349 KB

Pobierz
Dorota Łabanowska-Bury.jpg

grafika | 349 KB

Pobierz
Iwona Słowińska mail.jpg

grafika | 216 KB

Pobierz
Dorota Łabanowska-Bury mail.jpg

grafika | 216 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Jak zorganizować Borówkowy Weekend?

temu

Borówkowy Weekend to lokalne degustacje. Rozpoczynamy zbiory i jako branża zapraszamy na nie w całej Polsce. Umożliwiamy kosztowanie pierwszych dań, ciast, koktajli z tegorocznych borówek. W tym roku wiele wskazuje na to, że spróbujemy pierwszych borówek w większej skali.
Produkcja borówki jest bardzo wymagająca

temu

Borówka ma dobrą prasę. Z dietetycznego punktu widzenia nie ma słabych punktów. W mediach jest wiele informacji o jej walorach i stałej obecności w rankingach najzdrowszych owoców. Popularność i ilość sukcesów, w tym eksportowych, sprawia, że również jej produkcja postrzegana jest jako bezproblemowa. W czasie przygotowań do sezonu plantatorzy zwracają uwagę na to, że produkcja borówki jest bardzo wymagająca.
Razem możemy więcej

temu

Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.
Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Polskiej Borówki 2018

temu

Zapraszamy na święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, od godziny 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. 
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.