„Lato z borówkami” – informacje o kampanii

„Lato z borówkami” – informacje o kampanii

Opublikowany

Celem działań jest promocja spożycia borówki i jej walorów. Od 3 lat plantatorzy promują 1 LIPCA, Dzień Polskiej Borówki. To data rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon.

3. PL-1200X1600.jpg
- Od lat budujemy rynek. Od 3 lat świadomość daty rozpoczęcia sezonu, atmosferę czekania i odliczania. W tym roku idziemy o krok dalej. Naszym celem jest wyrobienie nawyku jedzenia borówek w sezonie zbiorów. Pokażemy, że to wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Jest częścią zdrowego stylu życia. Takie cele sobie stawiamy – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki. Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, partnerem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. - Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów.

Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw

Dzień Polskiej Borówki 2017

Dzień Polskiej Borówki 2017

Treścią komunikacji w lipcu będą walory zdrowotne borówek i łatwość ich podania. Prezentacja przepisów pod wybrane sytuacje konsumpcji. Specjalnie promowane będzie dodawanie borówek do napojów. „Lato z borówkami” potrwa do końca wakacji, w sierpniu branża pokaże smak borówek doceniany przez producentów rzemieślniczych lodów i wybierze najlepsze lody borówkowe na świecie. Aktywności w ramach projektu „Lato z borówkami” rozpoczną się już w kwietniu. Pierwszym celem jest zaangażowanie plantatorów. Kampanię rozpoczyna cykl tekstów w prasie branżowej prezentujących dokonania plantatorów i argumenty na rzecz indywidualnego zaangażowania producentów. Argumentacja ma być na tyle uniwersalna, by zainteresować wszystkie media ogrodnicze, sadownicze i rolnicze.

Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie.

dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki

W maju powstanie cykl filmów edukacyjnych prezentujących konsumentom pracę na plantacjach. W czerwcu branża wybierać będzie najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. W ubiegłym roku tę tradycję zainaugurował 10 miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Samo finałowe głosowanie obserwowało na Facebooku 50 tys. ludzi.
10 miesięczny Staś Pieńko otwiera sezon 2017 

10 miesięczny Staś Pieńko otwiera sezon 2017 

Inauguracja sezonu borówkowego w 2018 roku odbędzie się w sobotę 30 czerwca. Zostanie zorganizowany event dla konsumentów z degustacją przez najmłodszego plantatora i prezentacją plonów. Promocja walorów zdrowotnych, wygody i łatwości podania borówek dzieciom. 1 LIPCA w Dniu Polskiej Borówki plantatorzy w całej Polsce zaproszą na Borówkowy Weekend. To też już tradycja. Konsumenci będą mieli możliwość skosztowania pierwszych dań, deserów, koktajli i lodów ze świeżych borówek.
W czasie wakacji zrealizowane zostaną warsztaty dla dzieci przedszkolnych „Skąd się biorą borówki?”. Ich celem jest pokazanie dzieciom jak rosną i dojrzewają owoce, jak plantatorzy chronią je przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi oraz jak się je zbiera.
Nadzór strategiczny nad kampanią prowadzi agencja INSPIRE smarter branding. Agencja koordynuje pracę biura prasowego, produkcję materiałów edukacjach, produkcje filmowe, spójność identyfikacji wizualnej, zdjęć oraz realizację 7 aktywności, które złożą się na zaplanowane wdrożenie.

Strategię postrzegamy jako spójną reakcję na istotne wyzwania, jako sposób w jaki branża ma iść naprzód. W nadzorowanych działaniach akcentujemy umiejętność współpracy z naturą, zrównoważony rozwój, pasję plantatorów i wielopokoleniowość, tożsamość i bezprecedensowe sukcesy eksportowe. Współpracę plantatorów między sobą, z producentami innych owoców, z kucharzami i dietetykami. Borówka jest częścią zdrowego stylu życia.

Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding

INSPIRE od 3 lat współpracuje z producentami borówki. Efektem tej współpracy jest nowa jakość prezentacji plantacji, standardów produkcji, plantatorów jako promotorów polskiej borówki. 

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Dzień Polskiej Borówki Rozpoczęcie.jpg

grafika | 1,06 MB

Pobierz
Dzień Polskiej Borówki Staś Pieńko.jpg

grafika | 972 KB

Pobierz
Dzień Polskiej Borówki Dzieci.jpg

grafika | 878 KB

Pobierz
Dzień Polskiej Borówki Degustacje.jpg

grafika | 1,44 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Zapraszamy na uroczyste obchody Dnia Polskiej Borówki 2018

temu

Zapraszamy na święto owocu i oryginalną uroczystość rozpoczęcia borówkowego sezonu. Sobota 30 czerwca 2018, od godziny 11:00, na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu. 
10 walorów zdrowotnych borówki

temu

Borówka jest słodka, jest smaczna i ma niewiele kalorii, ale przede wszystkim jest niezwykle odżywcza. To prawdziwy super owoc do zadań specjalnych.
Produkcja borówki jest bardzo wymagająca

temu

Borówka ma dobrą prasę. Z dietetycznego punktu widzenia nie ma słabych punktów. W mediach jest wiele informacji o jej walorach i stałej obecności w rankingach najzdrowszych owoców. Popularność i ilość sukcesów, w tym eksportowych, sprawia, że również jej produkcja postrzegana jest jako bezproblemowa. W czasie przygotowań do sezonu plantatorzy zwracają uwagę na to, że produkcja borówki jest bardzo wymagająca.
Borówka jest polska

temu

Polska czy amerykańska? - to chyba najczęstsze pytanie wśród konsumentów. Polscy plantatorzy nie zadają sobie tego pytania. W ramach kampanii „Lato z borówkami” chcą pokazać całoroczną pracę na plantacjach i siebie jako promotorów zdrowego stylu życia. To wszystko w zgodzie z trendami i wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa żywności, tzw. traceability – pełnej identyfikowalności produktu od pola do półki. Jeśli o tym opowiadamy, polskość staje się oczywista.